Švyturio-Kauno Krepšinio Lyga
Varle.lt Sport Turas Adrelsta Vilterra Vilterra
 
© 2010 Kauno tinklinio mėgėjų lyga
Visos teisės saugomos.
Sukūrė: Netas

Nuostatai » Vyrų tinklinio lyga

KAUNO TINKLINIO MĖGĖJŲ VYRŲ LYGOS

15-ŲJŲ PIRMENYBIŲ

N U O S T A T A I

2024/2025 METAI

I. TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

1. Populiarinti tinklinį ir aktyvų laisvalaikio praleidimo būdą Lietuvos tinklinio mėgėjų tarpe, bei pritraukti kuo daugiau žiūrovų;
2. Plačiai nušviesti pirmenybių eigą internete ir spaudoje;
3. Operatyviai pateikti įvykusių rungtynių rezultatus, žaidėjų statistiką, foto ir video reportažus internete;
4. Išaiškinti stipriausias 2024/2025-ųjų metų Kauno tinklinio mėgėjų vyrų lygos atvirųjų pirmenybių komandas;

II. VADOVAVIMAS IR VYKDYMAS

1. Pirmenybes vykdo VŠĮ „Sporto žaidimai“ administracija kartu su partneriais, lygos vyr. teisėjas Regimantas Jagentavičius;
2. Pirmenybės vykdomos 2024m. spalio – 2025m. gegužės mėnesiais visų dalyvaujančiųjų komandų, arba organizatorių paskirtose, sporto salėse;
3. Rungtynės žaidžiamos darbo dienomis ne anksčiau 17:30 val., šeštadieniais ir sekmadieniais ne anksčiau 10:00 val., arba atskiru komandų sutarimu;
4. Pirmenybėse teisėjaujama pagal oficialias galiojančias FIVB taisykles;
5. Pirmenybėse žaidžiama su "MIKASA MVA200" kamuoliais.

III. DALYVIAI

1. Pirmenybėse gali dalyvauti neprofesionalios vyrų komandos;
2. Tinklininkai, dalyvaujantys 2024/2025 metų sezono Lietuvos vyrų tinklinio čempionate, bendrame Lietuvos-Latvijos lygos tinklinio čempionate, Baltijos lygos tinklinio čempionate, pirmenybėse žaisti negali;
3. Žaidėjams, gimusiems 2010 metais ir vėliau, meistriškumo apribojimai netaikomi;
4. Žaidėjams, gimusiems 1978 metais ir ankščiau, meistriškumo apribojimai netaikomi;
5. Tinklininkas privalo sužaisti 1/3 reguliaraus etapo rungtynių (5 rungtynės), kad įgytų teisę žaisti atkrintamosiose varžybose. Neišpildžius šios sąlygos, žaidėjas atkrintamajame etape nelošia;
6. Žaidėjas laikomas sužaidusiu rungtynes, jei yra užregistruotas rungtynių protokole ir pabuvojo aikštėje rungtynių metu;
7. Komandoms - varžovėms susitarus, rungtynes galima pradėti komandai su 5 žaidėjais, su sąlyga kad šeštas žaidėjas būtinai prisijungs vėliau. Jam neatvykus iki rungtynių pabaigos, komandai užskaitomas techninis pralaimėjimas 0:3

IV. KOMANDŲ REGISTRACIJA

Komandos paraiškoje turi būti šie duomenys:
1. Žaidėjo vardas ir pavardė;
2. Pilna gimimo data (metai-mėnuo-diena);
3. Ūgis (xxx cm);
4. Svoris (xxx kg);
5. Žaidėjo pozicija;
6. Skaitmeninė foto licencijai, ne mažiau 300 taškų dydžio viena kryptimi (0,1 Mpix), JPEG (JPG) formate, failą įvardinant vardu ir pavarde (Tik naujiems lygos žaidėjams, o likusiems ankščiau dalyvavusiems lygos varžybose foto nereikia, nebent pageidautų pats žaidėjas);
7. Nurodyti sporto salės pavadinimą, adresą, savaitės dieną bei valandą, nuomos laikotarpis turi būti ne mažiau 1,5 val.;
8. Komandos logotipas jpg formate (nebūtina);
9. Komandos įkūrimo metai;
10. Komandos pasiekti titulai ir trumpas ekipos apibūdinimas;
11. Komandos ar įmonės internetinis adresas (jei toks yra);
12. Komandos vadovo ir trenerio kontaktinius telefonus bei e-mail‘us;

Paraiškos turi būti išsiųstos elektroniniu paštu adresu info@ktml.lt. Registracija prasideda nuo 2024 metų rugsėjo 16 dienos ir tęsis iki spalio 14 dienos. Organizatoriai pasilieka teisę pratęsti registraciją arba ją sustabdyti anksčiau laiko surinkus numatytą komandų-dalyvių skaičių.

V. REIKALAVIMAI KOMANDOMS

1. Pageidautina, kad komanda bent kartą savaitėje išsinuomotų sporto salę. Nesant tokiai galimybei, komanda žaidžia organizatorių paskirtoje sporto salėje ir turi susimokėti nustatytą mokestį už nuomą;
2. Sporto salė turi būti paruošta žaisti tinklinio rungtynes;
3. Komanda, neturinti savo namų salės žaidžia išvykoje. Jei abi komandos neturi namų salės, jos žaidžia organizatorių paskirtoje sporto salėje ir už nuomą moka per pusę;
4. Komandos žaidėjai privalo vilkėti tvarkingomis, vienodomis, sunumeruotomis sportinėmis aprangomis, numeris turi būti priekyje ir nugaroje;
5. Komanda, salės šeimininkė privalo:
  5.1 Rungtynėms sporto salėje ištempti tinklą;
  5.2 Paruošti sekretoriatui darbo vietą, stalą ir kėdes;
  5.3 Jei salėje yra automatinis ar stalinis tablo, savo nuožiūra paskirti žmones fiksuoti rezultatą;
  5.4 Salėje turėti sukomplektuotą vaistinėlę ir rungtynių metu užtikrinti minimalų medicininį aptarnavimą;
  5.5 Sutikti ir palydėti rungtynių teisėją, bei užtikrinti jų saugumą;
  5.6. Pasibaigus rungtynėms, komandų vadovai, treneriai ar atstovai privalo duoti trumpą interviu rungtynių sekretoriatui.
6. Kiekvienas komandos žaidėjas privalo pasirašyti komandos paraiškos priede „Žaidėjų sveikatos tinkamos būklės patvirtinimas dalyvauti tinklinio varžybose“. Žaidėjas, pasirašydamas nurodytame priede patvirtina ir garantuoja, kad jo sveikatos būklė yra tinkama dalyvauti tinklinio varžybose, žaidėjas dėjo pakankamas ir protingas pastangas, kad jo sveikatos būklė būtų patikrinta kompetentingų specialistų ir patvirtinta kompetentingų specialistų išvada, žaidėjo sveikatos būklė bus tinkama visą laikotarpį, kol jis dalyvauja lygos organizuojamose varžybose, žaidėjas, esant reikalui, reguliariai tikrinsis savo būklę, o jei paaiškės ar kils bent mažiausių abejonių, kad žaidėjas negali dalyvauti lygos organizuojamose varžybose, pats, savo iniciatyva nutrauks dalyvavimą lygos organizuojamose varžybose. Jei žaidėjo pareiškimai ir garantijos yra ar taps neteisingi, žaidėjas, sąmoningai ar dėl neatsargumo tikrindamasis sveikatos būklę nuslėps bet kokias aplinkybes, galinčias lemti žaidėjui neigiamas pasekmes ar dėl kurių žaidėjas nebūtų gavęs kompetentingų specialistų sprendimo dalyvauti varžybose, žaidėjas, pasirašydamas komandos paraiškos priede „Žaidėjų sveikatos tinkamos būklės patvirtinimas dalyvauti tinklinio varžybose“, patvirtina, kad pats savo valia prisiima visas galimas neigiamas pasekmes.
7. Komandos vadovas ar kitas komandos paraišką teikiantis asmuo užtikrina, kad visi paraiškoje nurodyti komandos žaidėjai yra pasirašę komandos paraiškos priedą „Žaidėjų sveikatos tinkamos būklės patvirtinimas dalyvauti tinklinio varžybose“, Nurodytą priedą su komandos žaidėjų parašais komandos vadovas ar kitas komandos paraišką teikiantis asmuo privalo saugoti neribotą laiką ir esant lygos prašymui nedelsiant pateikti paraiškos priedo patvirtintą kopiją.
8. Lyga neatsakinga už žaidėjų sveikatos būklę ir galimus jos sutrikimus varžybų metu.

VI. ŽAIDĖJAI

1. Komanda paraiškoje gali registruoti ne mažiau kaip 6-is ir ne daugiau kaip 16 žaidėjų;
2. Kiekvienam žaidėjui nustatytas 5 eurų registracijos mokestis, už kurį bus suformuota elektroninė žaidėjo licencija 2024/2025 metų sezonui. Nesusimokėjusiems mokesčio žaidėjams rungtyniauti draudžiama;
3. Prasidėjus pirmenybėms, naujai užregistruotam žaidėjui, registracijos mokestis 20 eurų;
4. Išnaudojus 16-kos žaidėjų limitą ir norint pakeisti žaidėją kitu, registracijos mokestis 20 eurų;
5. Registruoti ar keisti žaidėjus galima iki kol įmanoma naujam žaidėjui sužaisti 5 reguliaraus etapo rungtynes, o vėliau tik dėl rimtos priežasties (trauma ar kita medicininė priežastis) atskiru organizatorių sprendimu, pateikus gydytojo pažymą, įrodančią traumos atvejį. Tačiau tokia pažyma galioja tik sužaidus bent vienerias rungtynes. Medicininėje pažymoje turi būti nurodytas laikotarpis, kurio trukmė privalo būti ne trumpiau nei 7 dienos. Už pažymos duomenų tikrumą atsakingas pažymos pateikėjas;
6. Jei komandai, reguliariąjame etape į rungtynes neatvykus varžovams, yra užskaitoma pergalė rezultatu 3:0, visiems komandos žaidėjams, esantiems sudėtyje, šios rungtynės užskaitomos kaip sužaistos;

VII. VARŽYBŲ VYKDYMO SĄLYGOS

Pirmas etapas

1. Pirmame etape komandos paskirstomos į du pogrupius A ir B.
2. A ir B pogrupiuose visos komandos sužaidžia vieną ratą.

Antras etapas

3. Antrame etape A ir B pogrupių 1-4 vietas užėmusios komandos sudaro naują pogrupių C, o A pogrupio 5-8 vietos vietos sudaro naują pogrupį D.
4. C ir D pogrupiuose komandos sužaidžia dar vieną ratą.
5. Taškai bus skaičiuojami taip: laimėjimas rezultatu 3:0 arba 3:1 – 3 taškai, laimėjimas rezultatu 3:2 – 2 taškai, pralaimėjimas rezultatu 3:2 – 1 taškas, pralaimėjimas rezultatu 3:0 arba 3:1 – 0 taškų;
3. Pasibaigus pogrupio varžyboms, turnyrinėje lentelėje dviems ar daugiau komandų, surinkusioms vienodą taškų skaičių, pirmenybė teikiama komandai, turinčiai geresnį laimėtų - pralaimėtų setų santykį tarp visų komandų. Jei šis santykis vienodas, vietos nustatomos pagal laimėtų - pralaimėtų taškų santykį tarp visų komandų;

Atkrintamosios varžybos

4. Atkrintamosiose varžybose bus žaidžiama dėl "Didžiosios" ir "Mažosios" taurių;
5. Į atkrintamąsias varžybas patenka visos C pogrupio 1-8 vietas ir D pogrupio 1-4 vietas užėmusios komandos;
6. D Pogrupio 5-8 vietas užėmusios komandos baigia pirmenybes.
7. Komandos žais tokia sistema:
8. "Didžiosios" taurės atkrintamosios varžybos

((1C-(8C-1D)--(4D-5C)-4C))---((3C-(6C-3D)--(7C-2D)-2C))

9. "Mažosios" taurės atkrintamosios varžybos

((L1)-(L2))--((L3)-(L4))

L* – poros pralaimėtojas

((1C-(8C-1D))- L1
((4C-(4D-5C))- L2
((2C-(7C-2D))- L3
((3C-(6C-3D))- L4

10. Atkrintamosiose varžybose bus žaidžiama iki dviejų pergalių, pirmąsias ir jei prireiks trečiąsias rungtynes žaidžiant aukštesnę pogrupyje vietą užėmusios komandos salėje.
11. Finaliniame ketverte Mažąjame ir Didžiąjame finaluose bus žaidžiama iš vienų rungtynių.

Organizatoriai pasilieka teisę savo nuožiūra koreguoti varžybų sistemą bei rungtynių tvarkaraštį apie tai iš anksto įspėjus komandas.

VIII. DRAUSMINĖS NUOBAUDOS IR PROTESTAI

1. Žaidėjui gavus:
1.1 Geltoną kortelė - įspėjimas, nuobaudų nėra;
1.2. Raudoną kortelė - taškas varžovui;
1.3. Geltoną + raudoną kartu (vienoje rankoje) - pašalinimas iki seto pabaigos, ir žaidėjas privalo atsisėsti prie savo komandos suoliuko gale;
1.4. geltoną + raudoną atskirai (skirtingose rankose) - žaidėjas palieka aikštelę iki rungtynių pabaigos ir turi išeiti iš salės į rūbinę bei skiriama 10 eurų bauda, kurią jis privalo susimokėti iki sekančių rungtynių. Jei žaidėjas nesusimokėjęs baudos sužaidžia sekančias rungtynes, jo komandai įskaitomas techninis pralaimėjimas 0:3;
2. Komandai neatvykus į rungtynes ir apie tai iš anksto nepranešus organizatoriams įskaitomas techninis pralaimėjimas 0:3 ir skiriama 50 eurų bauda, kurią privaloma susimokėti iki sekančių rungtynių. To nepadarius komanda žaisti negali. Neatvykus į rungtynes antrą kartą komanda šalinama iš pirmenybių;
3. Visus mokesčius reikia atlikti pavedimu pagal apačioje nuostatų nurodytus įmonės rekvizitus ir sąskaitą, įmokos vietoje įrašant mokėtojo vardą ir pavardę ir prieš rungtynes sekretoriatui pristatyti apie atliktą pavedimą patvirtinantį dokumentą.
4. Visi nesumokėti baudos mokesčiai persikelia į kitą sezoną;
5. Žaidėjas negali žaisti šiame sezone jei liko nesusimokėjęs už praeitų metų sezone gautą techninę pražangą, nepriklausomai nuo to, koks tai buvo turnyras, pirmenybės ar atstovaujama komanda;
6. Organizatoriams, gavus skundą dėl žaidėjo ar komandos nusižengimų, agresyvaus elgesio teisėjų, varžovų ar sekretoriato atžvilgiu, gali būti panaudojamos griežtos sankcijos, skiriant pinigines nuobaudas iki 100 eurų, kartu su diskvalifikacija kelioms rungtynėms. Įvykus dar rimtesniems nusižengimams bus svarstoma aplamai apie tokios komandos ar žaidėjo tolimesnį dalyvavimą pirmenybėse. Diskvalifikavus komandą startinis mokestis negrąžinamas.
7. Pasibaigus rungtynėms, protestuojančios komandos kapitonas nedelsiant turi pranešti rungtynių vyr. teisėjui, kad jo komanda protestuoja rungtynių rezultatą;
8. Protestas pateikiamas iškarto pasibaigus rungtynėms kartu su 100 eurų užstatu;
9. Protestą rašo komandos vadovas (treneris), nurodytas paraiškoje, išdėstant aplinkybes, dėl kurių skundžiamasi ir su kuriomis nesutinkama. Kito asmens pasirašyti protestai nepriimami ir nesvarstomi;
10. Patenkinus protestą užstatas gražinamas, o jei sprendimas nekeičiamas ir rezultatas paliekamas toks pat, pinigai negražinami;
11. Dėl teisėjavimo protestas priimamas tik pateikus vaizdinę filmuotą medžiagą;
12. Pirmenybių organizatoriai protestą privalo svarstyti ir sprendimą priimti ne vėliau kaip per 3 paras nuo įteikimo pradžios;
13. Pirmenybių organizatorių sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami.

IX. APDOVANOJIMAI

1. Komandas prizininkes bus apdovanotos taurėmis, medaliais ir diplomais;

X. STARTINIS MOKESTIS

1. Komandos iki registracijos pabaigos privalo susimokėti 470 eurų pirmenybių startinį mokestį;
2. Komandos, rungtynes žaidžiančios ne Kauno mieste kompensuoja varžybų personalui kuro išlaidas (vid. 10 litrų kuro už 100km). 

XI. ĮMONĖS REKVIZITAI

VŠĮ "Sporto žaidimai"
Įmonės kodas: 304403350
Adresas: Draugystės g. 17-1, LT-51229, Kaunas
Atsiskaitomoji sąskaita: nr. LT54 7044 0600 0812 0936 AB SEB bankas

XII. KTML VYRŲ LYGOS TINKLINIO TAISYKLIŲ INTERPRETACIJOS

7.6. Perėjimas (rotacija)
7.6.1. Perėjimo (rotacijos) tvarka yra nustatyta komandos startinio sustojimo kortelėje ir yra kontroliuojama kartu su padavimo tvarka ir žaidėjų išsidėstymu per visa setą.
7.6.2. Priimančiai komandai gavus teisę paduoti kamuolį, jos žaidėjai turi pereiti į kitą poziciją laikrodžio rodyklės kryptimi.
7.7. Perėjimo (rotacijos) klaidos
7.7.1. Perėjimo (rotacijos) klaida, kai PADAVIMAS įvyksta nesilaikant perėjimo tvarkos. Jos pasekmės yra šios:
7.7.1.1 komanda baudžiama kamuolio išžaidimo praradimu
7.7.1.2 žaidėjų sustojimo tvarka ištaisoma
7.7.2. Teisėjas-sekretorius privalo tiksliai užfiksuoti klaidos padarymo momentą. Visi komandos surinkti taškai, esant sustojimo klaidai, anuliuojami. Varžovų komandos surinkti taškai išlieka. Jeigu to momento nustatyti neįmanoma, jokie taškai neanuliuojami, kalta komanda baudžiama tik kamuolio išžaidimo pralaimėjimu.

 

 

Prisegtukai

Paraiška ir priedas Nr.1   908,96 KiB